Інформатизація навчального процесу стосується всіх учасників навчального процесу — і студентів, і викладачів, і методистів, й адміністраторів та ін. І всіх його складових — і підручників, і засобів наочності, і засобів оцінювання успішності навчання, процесів пошуку, обміну та опрацювання інформації, підготовки та використання навчально-методичних матеріалів, тренування і контролю, розв'язування навчальних та прикладних задач. Це може показатися дивним, але технічне забезпечення інформатизації навчального процесу — найбільш: просте питання у цьому колі питань, незважаючи на його високу вартість. Тому почнемо з обговорення цього найпростішого з методологічної точки зору питання.
Технічні умови інформатизації навчального процесу
Які технічні умови необхідно створити для викладачів та студентів для того, щоб вони мали змогу ефективно та комфортно використовувати інноваційні технології навчання у навчальному процесі? На наш погляд, для цього потрібно мати такі засоби:
- лекційні мультимедійні аудиторії (потокові лекції, конференції, наради, пізнавально-виховні заходи);
- спеціалізовані комп'ютеризовані лабораторії (комп'ютерні лінгафонні кабінети, комп'ютерні лабораторії фізичного, хімічного, біологічного та іншого профілів);
- комп'ютеризовані аудиторії загального призначення для самостійної роботи студентів (проведення групових занять, самостійної роботи із використанням засобів інноваційних технологій навчання);
- комп'ютерні центри (проведення занять з інформатики та для самостійної роботи студентів та викладачів);
- комп'ютеризовані робочі місця бібліотеки та медіатеки;
- робочі місця для викладачів;
- робочі місця для студентів у гуртожитку.
Зупинимось докладніше на обладнанні та використанні кожного із зазначених комп'ютеризованих робочих місць.
На сучасному етапі розвитку інформаційних та комунікативних технологій не виникає сумніву в потребі підготовки студентів, які б вільно орієнтувалися в інформаційному просторі. При цьому відповідальність за цей процес не можна перекладати лише на викладачів інформатики. Зокрема викладачі інформатики уже не перший рік працюють над створенням у закладі умов, за яких студенти відчувають нагальну потребу у використанні інформаційно-комп'ютерних технологій в самостійній роботі.
Комп'ютерні технології суттєво впливають на форми і методи навчання, роблять процес пізнання творчим, стимулюють заняття самоосвітою. Традиційні форми навчання поступово доповнюються новітніми технологіями, спрямованими на формування навичок та вмінь, що відповідають випереджаючому стану науки і техніки.
Училище є закладом у якому викладачі впроваджують у процес навчання інноваційні технології, особливу увагу звертають на самостійну роботу студентів. Традиційними стали розробки авторських навчальних програм, які передбачають використання сучасних мультимедійних технологій практично на кожній парі, та самостійну роботу студентів. Це сприяє значному розширенню кола навчальних задач, які можуть бути окреслені в змісті освіти, за рахунок використання обчислювальних, моделюючих та інших можливостей комп'ютера.
Це надає нагоду урізноманітнювати структуру навчального експерименту (насамперед із предметів гуманітарного, математичного циклу) завдяки використанню комп'ютерних моделей тих процесів і явищ, експерименти з якими в умовах навчальних лабораторій неможливі.
В училищі вже на першому році навчання студенти самостійно працюють та вивчають функціонування різних програм. Студенти працюють у трьох комп’ютерних класах, які оснащені потужною технікою, що дає можливість втілювати в життя найвибагливіші запити викладачів-предметників щодо умов оптимального проведення занять. Обслуговують класи спеціалісти — лаборанти за фахом.
У цих класах створена локальна мережа, що дає більші можливості студентам для самостійної роботи, для отримання знань у процесі навчання практично всіх предметів шляхом використання комп'ютерних телекомунікацій, баз даних, інформаційно-довідкових систем та інших комп'ютерних засобів зберігання і систематизації інформації. Використовують студенти комп'ютерні класи для самостійної роботи для написання рефератів, курсових, науково-дослідницьких робіт. На допомогу студентам викладач Скидан І.В. та Стратулат Т.В. розробила посібники: «Комп'ютерної графіки», «Основи комп’ютерної грамотності", «Збірник тестів», «Робота в операційній системі MS DOS», «Робота в Basic», які допомагають при самостійній роботі студентам.
Источник: http://**--** |